top of page
חיפוש

מתי לצאת לבית החולים

עודכן: 1 בדצמ׳ 2021


אתם מחכים לזה כבר כמה חודשים, אתם יודעים שזה הולך לקרות…את אוטוטו אמורה ללדת!

פתאום מתחילים צירים, את כאובה והוא לא ממש יודע מה לעשות...

מרגיש לך שזה מתחיל, והוא מפחד שתכף תלדי על הספה בסלון.



לצאת ? לא לצאת ?

קופצים לרכב ! יוצאים במהירות לבית החולים מתוך הבנה שזהו! זה קורה את הולכת ללדת.

מגיעים לבית החולים! ואז... כלום... אתם מתייבשים עוד שעות ארוכות עד הלידה...

זה נשמע לך מוכר מלידות קודמות ?

זו לידה ראשונה שלך ?

רוצים לדעת איך לתזמן את היציאה לבית החולים ?

קבלו פוסט שיעזור לכם לחסוך שעות ארוכות של המתנה ללידה בבית החולים.



בואו נתחיל!


אפשר להסכים שעדיף לנו להישאר בבית כמה שיותר – הכי כיף בבית! וזה בטוח עדיף מלרוץ לבית החולים להתייבש במיון, ומצד שני אנחנו אפילו לא רוצות לדמיין מצב בו אנחנו יולדות בדרך לבית החולים.


אז איך נדע מתי לצאת ?



צירים:



קודם כל יש להבדיל בין צירים אמיתיים לצירים מדומים, צירים שלא מובילים ללידה נקראים "ברקסטון היקס". אלו צירים שלא מייצרים מחיקה או פתיחה, הם לא סדירים, לא תכופים ולרוב פחות כואבים. צירים אלו אינם מתגברים ולרוב הם חולפים.


אם את עדיין לא בטוחה אם הציר אמיתי או מדומה, נסי לשתות מים, לאכול משהו, לשנות תנוחה, מקלחת חמה ומנוחה. אם הצירים לא נרגעים יש מצב שזה הדבר האמיתי.

צירים אמיתיים גורמים לכאבים חזקים וקשה להתעלם מהם או לטעות בהם. הע


וצמה והתדירות שלהם מתגברת עם הזמן.


תזמנו עם אפליקציה שתתן לכם חישוב מדויק, שעון, דף ועט זה כמו להתעקש לנווט עם מפה כשיש לכם WAZE.


בלידה ראשונה – צירים ארוכים וצפופים – נרצה לראות צירים באורך דקה - דקה וחצי שמגיעים כל 3 דקות בערך, בלידה חוזרת – כאשר הצירים סדירים ומורגשים אפשר לצאת לדרך.




דימום:



יש להבדיל בין הפרשות דמיות לדימום, הפרשה צמיגית דמית קלה לרוב בצבע ורוד כהה או אדום בהיר היא תקינה ומעידה על דינמיקה צווארית.


הפקק הרירי יכול לצאת בטווח שבין יום הלידה לשבועיים לפני הלידה, הסימן ליציאת הפקק היא הפרשה רירית צמיגית, אם את לא בטוחה פשוט חפשי פקק רירי בגוגל ותשווי לתמונות.


אם זיהית שהפקק הרירי יצא אין צורך לצאת לבית החולים אלא אם ההפרשה היא בכמות רבה ומלווה בדם טרי. דימום לרוב הוא נורמלי וחלק מהלידה אך במקרה של דימום נרתיקי כבד או קרישי דם לא ניקח סיכון ונצא מיד לחדר הלידה... מקסימום חוזרים הביתה...




ירידת מים:



חשוב לשים לב לצבע של מי השפיר, בדרך כלל צבע המים יהיה

לבן, צהבהב או שקוף. כאשר מופיע במי השפיר גוון ירקרק או חום כהה, אלו הם מים מקוניאליים. במידה והמים מקוניאליים יש לצאת מיד אל בית החולים, במידה והמים נקיים אפשר לצאת תוך כמה שעות.


במקרה שהרגשת ירידה בתנועות עובר, כאבי בטן או כאבי גב קשים שאינם נעלמים בין הצירים, טשטוש ראיה, או חום גוף גבוה, או אם כל אחד מהדברים שהזכרנו מופיע לפני שבוע 36 צאו לבית החולים.




אז מתי אפשר להישאר בבית ?


אפשר לקחת את הזמן ולראות איך דברים מתפתחים אם הצירים עדיין לא סדירים ורחוקים. חכו לצירים ארוכים וצפופים וכל עוד הכאב נסבל תישארו בבית.

הפרשות צמיגיות, ורודות, חומות, מצוין! אך אין צורך לצאת מיד.

במקרה של פחד מהנסיעה, אני מסכימה שהנסיעה לבית החולים היא לא חוויה כיפית, יחד עם זאת כדאי לך לזכור שחבל לצאת מוקדם, יותר גרוע מהנסיעה זה להתייבש במיון שעות...


כמובן שכלל האצבע הוא יש ספק אין ספק, תסמכי על תחושת הבטן שלך ולכי איתה.


מאחלת לכולכן הריון מאוזן ולידה קלה!

1,508 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page