חיפוש

סימפיזיוליזיס? יש מה לעשות! הקלה,טיפול ואימוץ שגרת יום יום מותאמת הריון.



בואו נדבר על נושא כואב – סימפיזיוליזיס

מה זה, למה זה קורה ואיך אפשר להקל משמעותית על הכאב...

ומה הקשר לבת הים הקטנה ?


סימפיזיוליזיס מתבטא בכאבים עזים באזור המפשעה (פיוביס), כאבי גב, כאבים והקרנות לאזור הרגליים ועשוי לגרום לקושי ממשי בתפקוד היומיומי.

מה גורם לכאב הזה ?

הסחוס המחבר בין עצמות האגן נקרא סימפיזיס פיוביס. במהלך ההריון הגוף מפריש הורמון בשם רלקסין, הרלקסין עוזר לגוף להתגמש ויוצר התרחבות של האגן, מה שבעצם מכין את הגוף ללידה ומאפשר לתינוק לעבור בתעלת הלידה.

סימפיזיוליזיס נגרם כתוצאה מרפיון, גמישות יתר ומתיחה של הרצועות האגניות שמייצבות ומחזיקות את האגן, התוצאה היא התרחבות מוגברת ותזוזת עצמות א-סימטרית בפיוביס.

איך זה מרגיש?

כואב! כל תנועה שבה הרגליים מעורבות תגרום לכאב, מהתהפכות במיטה בלילה ועד הליכה או עליה במדרגות, במקרים חמורים זה יכול אפילו להגיע למצב של התניידות בכיסא גלגלים. הכאב הוא בקדמת הגוף, מתחת לבטן מעל המפשעה ויכול להקרין לכל האגן, לגב וכמובן אל הרגליים.

איך מאבחנים?

לפני הכל כדאי לדעת שאם נשים לב לסימנים המוקדמים נוכל למנוע החמרה כבר בשלב מוקדם. הסימנים הראשונים יהיו עקצוץ עדין, חוסר נוחות וכאב, גם העדין ביותר באיזור הפיוביס.

כמעט כל אישה שמתלוננת על כאב תשמע שזה סימפיזיוליזיס וגם ידאגו לציין בפניה שאין מה לעשות עם זה חוץ מללדת.

למעשה 2 מכל 3 נשים שמגיעות אלי לטיפול איזון אגן ורחם, מגיעות עם אבחנת סימפיזיוליזיס שגויה.

אל תתני לאף אחד לאבחן סימפיזיוליזיס ע״י לחיצה על מפרק הסימפיזיס פיוביס ! זה עלול לגרום לנזק בלתי הפיך.

ולכן אני תמיד ממליצה ללכת לאבחון אצל פיזיו רצפת אגן!


אז מה עושים?

מאזנים! מאזנים את האגן ואת כל הרצועות והשרירים שקשורים לאגן

בסימפיזיוליזיס אמיתי אל תצפי שטיפול ״ירפא״ את זה אבל בהחלט כדאי לטפל על מנת למנוע החמרה.

שימי לב לסוגי הטיפולים, טיפול שכולל אסימטריה של האגן או מגע חזק וכואב לא מתאים ואף עלול להחמיר את המצב.


אצל מי מטפלים?

מטפלות אקוויליבריו - מטפלות שהוכשרו לעבוד עם נשים בהריון ומבינות את הרקמה הרכה, השלד וההורמונים המשתנים בהריון וידעו כיצד להתאים טיפול לכל הריונית (משבוע 20)

אני ממליצה בחום על אוסתאופתיה ודיקור שמטפלים באיזון הגוף בצורה מאוד עדינה.

פיזיו רצפת אגן - התאמת תרגילים לפי הצרכים האישיים של כל הריונית ושחרורים ואגינלים שיכולים להקל על הכאבים.


הדבר החשוב ביותר עליו אני ממליצה לכל הריונית, ובמיוחד במקרה של סימפיזיוליזיס, זה לאמץ שגרת יום יום מותאמת הריון.

לא לפסק ולא לשכל רגליים, לא לשבת רגל על רגל, דמייני שיש לך גומייה שמחזיקה את הברכיים יחד ושמרי על ברכיים מקבילות וצמודות.

כשאת נכנסת ויוצאת מהרכב שמרי על ברכיים צמודות בכניסה ויציאה מהרכב.

חגורה או צעיף- ניתן לקשור את האגן עם חגורה ייעודית או צעיף אשר מהדקים את האגן וסוגרים את הפיוביס.

כאשר את מתלבשת נסי לשבת על קצה המיטה או על כסא כדי לא ליצור מצב שאת עומדת על רגל אחת, כשאת לובשת מכנס או נעליים זכרי להצמיד את הברכיים.

כל הסתובבות במיטה או התרוממות- רגליים יחד, כמו בת הים הקטנה.

כריות, כריות, ועוד כריות - בלילה לשים כרית מתחת לכתף, בין הברכיים, בין הקרסוליים ואפשר גם מתחת לבטן אם היא מושכת מטה.

בהליכה - נסי ללכת בצעדים יותר קצרים להקטין את החיכוך באגן.

נסי להימנע מעליה במדרגות, אם אין ברירה עלי צעד אחרי צעד והימנעי מתנועת רגליים רחבה.

וכמובן, לא לסחוב דברים כבדים ואם כבר צריך לסחוב משהו אז שימי בתיק גב על מנת ליצור חלוקה שווה של המשקל.


כמה מילים לסיום,

שמתי לי מטרה לשפר את חווית ההריון והלידה שלכן וחלק גדול מזה הוא הנגשת מידע איכותי, אז אם אהבתן את הסרטון עקבו אחרי בפייסבוק, אינסטגרם וכנסו לאתר ולערוץ היו טיוב שלי.

אגלה לכן סוד קטן, הסרטונים עולים שם הרבה לפני שהם עולים לרשתות החברתיות אז שווה להירשם.


מאחלת לכולכן הריון מאוזן ולידה קלה.



11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול